Vom aborda în continuare două probleme prin care vom arăta dacă Fecioara Maria Maica Domnului a mai avut copii sau nu după nașterea lui Hristos. Și anume, prin două versete din Sfânta Scriptură:
Primul verset: Și nu a cunoscut-o pe ea până L-a născut pe Fiul ei, Cel Unul-Născut (Matei 1, 25), adică Iosif nu a trăit conjugal cu Fecioara, până S-a născut Cel Unul-Născut al ei. Dar protestanții spun că după naștere cei doi au trăit ca soți.
În primul rând, în acest loc se spune cu siguranță ce s-a întâmplat până atunci. Nu se spune ce s-a întâmplat după. Cum putem ști ce s-a întâmplat după?
În al doilea rând, în Scriptură „până când” este o expresie folosită pentru a denumi ceva fără limită, căci iată, în Vechiul Testament se zice că Melhol, fiica lui Saul, nu a născut copil până a murit: Eos tou apotamkin (II Regi 6, 23). Nu cumva a născut ea după ce a murit? Iată deci că „până când” nu însemna că după aceea s-a întâmplat. Hristos spune ucenicilor Săi: voi fi cu voi până la sfârșitul veacurilor (Matei 28, 24). Nu cumva îi va părăsi după? E cu neputință! Astfel că această expresie, n-a cunoscut-o pe ea până când L-a născut pe Unul-Născut, nu înseamnă neapărat că după aceea a cunoscut-o.
În al treilea rând, dacă nu a avut relații conjugale până atunci când o luase fecioară de la templu, cum ar fi putut avea după aceea, când a văzut taina și măreția lui Dumnezeu? Dar ea însăși, Fecioara, a mărturisit Arhanghelului Gavriil: nu știu de bărbat (Luca 1, 34), ca și cum i-ar fi spus: „eu am rânduiala să rămân fecioară, iar tu îmi vorbești de bărbat?” Cum să fi avut după aceea viețuire conjugală?
În al patrulea rând, însoțirea conjugală este rânduită din pricina neputinței înfrânării noastre (v. I Corinteni 7, 9), adică pentru neputința noastră, pentru slăbiciunea noastră, însă Preacurata era binecuvântată, avea deplinul har al Preasfântului Duh, iar unul din roadele Duhului Sfânt este tocmai înfrânarea (v. Galateni 5, 23). Și cu siguranță Maica Domnului avea această virtute a înfrânării, căci altfel n-ar fi fost cea binecuvântată.
Al doilea verset: Au nu este Acesta fiul teslarului? Au nu se numește mama Lui Maria și frații Lui: Iacov și Iosif și Simon și Iuda? surorile Lui au nu sunt toate la noi? Deci, de unde are El toate acestea? (Matei 13; 55-56). O problemă a protestanților este susținerea lor că Iisus a mai avut frați și surori, adică cum ar spune că Fecioara Maria a mai avut copii. Aceasta este o interpretare falsă a Bibliei și o înșelare diavolească. Logodnica era socotită soție legală. Îngerul îi spune lui Iosif: pe femeia ta (Matei 1, 20). Odată cu căsătoria intră în mod oficial în casa logodnicului ei, dar putea conviețui și înainte de căsătorie.
Iosif avea în jur de 70 de ani și era văduv iar din căsătoria anterioară a avut patru băieți și două fete pe care îi întreținea singur. Astfel când Iosif s-a logodit cu Maria, copiii lui au devenit și copiii ei, iar frații lui asemenea (Marcu 6, 3). După ce Iosif a dus-o pe Maria în Nazaret, a prezentat-o fiicelor lui și le-a rugat să o îngrijească. Ca un om virtuos ce era, s-a gândit că nu era cuviincios să conviețuiască cu Maria. Așa că și-a luat lucrurile și a plecat.
Taina paternității lui Iosif constă în faptul că adevăratul Părinte al lui Iisus este Dumnezeu Însuși, Care L-a născut din tată fără mamă din veșnicie, și din mamă fără tată în istorie prin puterea Duhului Sfânt. Acest paradox este evidențiat de Sfintele Evanghelii, mai ales de evangheliștii Matei și Luca, care remarcă în mod explicit că Iisus Domnul a fost zămislit prin puterea Duhului Sfânt. Pentru evangheliști, așadar, Iosif este tatăl adoptiv al lui Iisus, din încredințarea lui Dumnezeu. Fecioara Maria Maica Domnului nu a mai avut copii după nașterea lui Hristos, ea a fost Fecioară înainte de naștere, Fecioară în timpul nașterii și Fecioară după naștere.
Nu știu de bărbat cu, nu voi sti de barbat, nu este tot una. Apoi, expresia sfârșitul veacurilor este Logica unui infinit, In altă ordine de idei explicați proveniența fraților lui Isus. Sunt mult mai multe de spus dar pentru moment ajunge. Mulțumesc.
Frații lui Iisus erau copiii lui Iosif
eu nu cred ca ca formarea unei familii este din cauza neputintei infranarii.incercati sa manuiti cuvintele dar nu prea reusiti.